Halal Direktori

Sunday, January 30, 2011 by Zura Ahmad
Susah nak cari makanan Halal bukan alasan untuk katakan "tidak" untuk travel di negara bukan Islam. Ada je cara lain, bawak maggie cup, sandwich, roti. Tapi untuk bukak mata korang atau sebagai persiapan untuk lihat restoran Halal atau tempat menjual makanan Halal di segala ceruk dunia, tengok kat website Zabihah.com:

Search nama tempat atau kawasan yang dikehendaki untuk lihat restoran Halal terdekat. Bukan tu saja, siap ada review dan price range untuk jadikan panduan bajet korang. Sekarang lega, di Paris nanti saya dah tau jalan terdekat mana patut dituju jika perut berkeroncong!

Contohnya, di hari keempat nanti saya and the gang banyak habiskan masa di kawasan Latin Quarter. Untuk lunch saya ada pilihan sama ada ke Rue Dauphine untuk restoran Thai Halal atau Rue de Vaugirard untuk restoran Indonesia Halal. Tapi bila baca review restoran Indonesia tu tak cukup authentic. But at least, restoran Thai which is my fave masih ada. Untuk dinner pulak, mungkin ke Boulevard de Sebastopol, dekat dengan area Hotel de Ville pekena Euro Chicken yang mengikut review macam murah dan best. Selamat mencari!    
 
 
.
Posted in Labels: | 0 Comments »

0 comments:

www.travelistah.blogspot.com. Powered by Blogger.

Total Pageviews Since 20th January 2011